tirsdag 7. juni 2011

Whhhaaaah


I morgen er det to uker til jeg setter meg på en rosa sky og flyr hjem til viking- og isbjørn-landet. Siste offisielle skoledag var på fredag; denne uken er det eksamensuke. I dag hadde jeg kor og naturfag, i morgen har jeg matte og gym, og på onsdag har jeg engelsk. Eksamener her er ikke så skumle som i Norge. Vi har ca 1,5 time med 100 eller 50 multiple choice spørsmål, og når alle er ferdig sitter vi bare og snakker til noen sier over høyttaleren at vi kan stikke hjem. Dagene går kjempesakte nå - noe jeg er veldig glad for. Jeg trenger så mye tid som mulig til å ta meg sammen og si ha det til alle, og til å pakke. Pakkingen gjør meg glad - jeg skal snart hjem, og når jeg åpner eske og koffert med det USA jeg pakket ned, vil jeg tenke tilbake på hvor utrolig dette har vært og hvor heldig jeg har vært, og er. Å si ha det og vite at vi kanskje aldri sees igjen er ikke like gøy. Det er egentlig helt jævlig. Samtidig har mange av vennene mine og jeg planer om å sees igjen, så vi får håpe at vi får gjort det. Allerede i juli kommer en venninne på besøk og skal bo hos meg en uke! 

Siden jeg har en million ganger større garderobe nå enn da jeg kom hit, og det faktisk er grenser for hvor mye en kan ta med seg på flyet (har ikke hørt på maken), har jeg pakket ned en stor pappeske med klær og litt andre ting som jeg har planer om å sende hjem før jeg selv stikker. Hvis jeg noen gang får den opp fra gulvet. Den veier... en del.

Og slik ser den ut
























På søndag sto disse ved alteret i kirken, og i det lille heftet vi får når vi kommer inn sto det fra den amerikanske familien min at de ønsket meg en trygg tur hjem til Norge 
















Skapet mitt er ribbet. Kofferten som står inni der er nettopp tatt ned fra loftet - den hadde ikke plass i skapet før jeg begynte å pakke
























Endelig er det faktisk vanskelig å ha det rotete på rommet mitt. Det er jo ingen ting her lenger. Nå er det bare en stor pappeske ved siden av sengen som jeg bruker som bord, og litt ting her og der som pynt.

Det er midnatt:33, og jeg burde egentlig sove. However, jeg tok en aldri så liten siesta da jeg kom hjem fra Panera Bread (brød-restaurant?) etter skolen, og sov likegodt i 3 timer. Da jeg sto opp var klokken rundt 7, og jeg spiste middag. Siden jeg var slått ut spiste familien middag uten meg, hehe... så da jeg våknet varmet American mom opp pizza til meg. Så jeg spiste pizza og drakk vaniljecola mens jeg så på Svampebob med lillesøster. Så satt jeg kameraet på lading. Så sjekket jeg facebook et par millioner ganger. SÅ hadde jeg endelig litt tid til å begynne å lese til prøver. Matteprøven er en ekte prøve, mens gymprøven vil bestå av spørsmål om reglene til lacrosse, fotball, softball, volleyball og matball (døball med teppematter og en sparker ballen i stedet for å slå den). Det søte liv.

Jeg burde vel egentlig legge meg så jeg kommer meg opp i morgen...kanskje. God natt.

2 kommentarer:

  1. Det er virkelig sant... du kommer snart hjem. Gleder meg. <3
    Kjempeklem fra mamma

    SvarSlett
  2. Gleder meg, jeg også :)

    SvarSlett