torsdag 2. juni 2011

Baseball

'Ello the governa!

For to dager siden tok min gode venn John meg med på en baseballkamp i downtown Jacksonville (aner fortsatt ikke hva downtown er, men det får det til å høres ut som jeg har litt peiling). Vi har snakket om å dra på baseballkamp leenge, og trodde egentlig at vi ikke ville fått gjort det, siden de fleste kampene enten var i skoletiden eller sent på kvelden. Heldigvis la jeg dette er min eneste sjanse til å se the Jacksonville Suns spille-kortet på bordet, så etter litt masing fikk jeg lov av de amerikanske foreldrene. Så halv sju tirsdag kveld kom John og hentet meg, og vi kjørte inn til byen. Vi tok en sjanse ved å ikke kjøpe billetter før vi kom dit, men det endte relativt fint - vi satt på første rad rett ved siden av dugouten (det lille huset kjekkasene sitter i) til hjemmelaget.

Dere vet den melodien som er på baseballkamper? Sånn koselig melodi som blir mer og mer intens og avslutter i dudeludududuuu!? Jeg tror den spilles på hockeykamper og. Den slo meg nesten ned i bakken da jeg kom inn på stadion og hørte den. Det er så sykt amerikansk! Og jeg tror jeg bare har hørt den melodien fra Friends, når de ser på hockey... det var uansett helt utrolig herlig. Jeg er definitivt ikke helt "americanized", hehe.


















Ikke at jeg hadde noe å klage på, men hvis det skulle være noe, så må jeg si at jeg er litt skuffet over buksene deres. De var ikke de tighte buksene en ser på high school-kamper, de var litt mer...joggebukseaktige. Laaaame. Uansett. Underholdende var det nå i alle fall.



















Maskoten til the Suns er en hund som heter Southpaw. Ser dere noen sammenheng? Ikke jeg heller. 
























Halla 


















Flyvende baseballer rundt på stadion. Pass Dem.

















John og meg! 

















Det var min første og absolutt ikke siste baseballkamp i USA. Å se Red Sox eller the Yankees spille en kamp er absolutt et punkt på listen over ting jeg skal gjøre før jeg dør. Se opp, Boston.




EDIT: Emily is extremely beautiful, and hilarious. Thank you for being you. I need to see you very soon, dear!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar