lørdag 11. juni 2011

Universal

FOR en helg. På torsdag var jeg på stranden med to venninner - fikk endelig tid til å dra på stranden og være der på dagtid. Kjempekjempekjempedeilig. Vi dro hjem tidlig, for da American mom kom hjem skulle vi ned til Orlando og til Disney World. Jeg har ikke telling på hvor mange ganger jeg har vært i Disney nå, det er bare helt herlig. Vi sov på et hotell og dro til Disney dagen etter og. Så på fredag kveld etter en laang dag i Hollywood Studios og Epcot (besøkte Norgeee) kjørte vi hjemover mens jeg prøvde å snakke så mye som mulig for å holde American mom våken. Vi kom hjem i 1-tiden, og jeg hadde masse å gjøre før jeg endelig fikk lagt meg. I dag morges ringte alarmen på mobilen min 05:30, og jeg sto opp og gjorde meg klar før Ronnie og faren hans kom og hentet meg, og vi dro til dem. Etter å ha fyllt opp en kjølebag med brus og vann og satt funnet frem en Harry Potter-film satt vi oss inn i bilen og satte igjen seil mot Orlando, denne gangen til Universal Studios. Da foreldrene slapp oss av løp vi inn i parken - vi hadde allerede kjøpt billetter så vi slapp å stå i kø. Harry Potter-delen ligger bakerst i parken, så vi småløp fortsatt for å være sikre på at vi kom dit i tide så de ikke stengte av området for flere mennesker (noe de noen gang må siden Harry Potter-delen er så sykt populær at den blir overforsvømt med mennesker). Heldigvis var det nok rom til oss, og vi gikk opp til Hogwarts for å kjøre 4D (?) riden der. SÅ UTROLIG BRA.

Endelig inne i parken
























Vakkert 

























Hogsmeade 

















Butterbeer! 
























Etter å ha fått oss hvert vårt glass med butterbeer gikk vi inn i Dervish and Banges og prøvde kapper.

Hadde nesten altfor lyst på denne
























Hogwarts


























Etter at dette bildet ble tatt begynte denne grønne tullingen å dulte borti meg med albuen, og da jeg gjorde det tilbake dyttet han meg og snudde stumpen til og dyttet meg igjen. Maken!
 























I 4-tiden subbet vi ut av parken, med handleposer i hånden og poser under øynene. Vi sovnet begge i bilen på veien hjem, og i skrivende stund er jeg heller ikke langt ifra å slokne. En veldig, veldig fin dag, og jeg er utrolig glad jeg fikk sjansen til å dra til Universal to ganger i løpet av dette året. 

11 dager til vi sees, mine venner! God natt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar