tirsdag 17. mai 2011

GRATULERER MED DAGEN, NORGE

Hurra for Norge, 17. Mai og olje, og alt det der der, hei! Gratulerer med dagen, alle mine kjære, håper dere alle har hatt en fin dag! Selv har jeg feiret med pølser og is og vafler og ropt hurra hele dagen!...

...I wish! Her er 17. mai en dato, ikke den ene fantastiske dagen i året hvor en spiser så mye vafler man kan i løpet av en dag og roper hurra for Norge og alt vi er. Jeg pyntet meg i hvert fall, festet en fin 17. Mai-sløyfe på meg og gikk (pff, ble kjørt, vi GÅR jo tross alt ingen steder her) til skolen med et stort smil. Masse spørsmål fikk jeg, siden ingen egentlig visste hva sløyfen var for. De trodde jeg hadde vunnet noe. Så jeg fortalte at det var nasjonaldagen vår. Eh? National Day?... Constitution Day! Her har de mange nasjonaldager. Så det har vært en veldig annerledes 17. Mai enn jeg er vant med. Gjør at jeg gleder meg enda mer til neste år! OG da er jeg russ!

Vakkert flagg!

















I går bestemte vi oss for å ta fri fra skole og jobb for å dra til en strand to timer sør for å se rakettutskytingen av NASA fra Orlando. Vi fortjente vel alle en liten feriedag, selv har jeg hatt ikke mer enn én dag fravær dette skoleåret. To nå... uff! Det var en veldig stilig opplevelse, ikke bare å se utskytingen, men å gå langs stranden og å se alle menneskene som også hadde tatt seg en fridag for å se dette fantastiske. Etter utskytingen dro vi til verdens kuleste restaurant som heter Hooters, før vi dro og kjørte go karts. Så dro vi hjem og jeg gjorde masse lekser. Ikke så verst dag!

























5 minutter etter kom lyden. Treig! Hihihihih.

Nå er 17. Mai nesten over, og russetiden er over. Håper dere har kost dere masse og koser dere masse-masse videre! Sees om 36 dager! JA, jeg har begynt å telle dager nå :)

1 kommentar: