mandag 21. mars 2011

Note to self: catch ball with glove - not face

Det har blitt litt lite oppdatering i det siste, hva skjer? Jeg har bare ikke...orket? Vel vel.

I det siste har det vært mye skole, mye helg, heftig mye softball, og i det hele tatt mye å gjøre. Jeg har det helt fantastisk, livet har aldri vært finere her i Florida. Sommeren er her, om tre dager kan jeg kose og klemme mamma og pappa, og det er ferie og Disney World.

Denne helgen var jeg med på noe som heter Extreme Weekend. Det er noe Fruit Cove Baptist Church (kirken to av jentene på softballaget, og de jeg spiser lunsj med går i) arrangerer en gang i året. Ungdomsgruppen i denne kirken består av 250-300 ungdommer, helt fantastiske mennesker. Vi var delt opp i lag (ca seks personer), og bodde hos en vertsfamilie sammen med en collegeleder. Meningen med denne helgen var å komme nærmere Jesus, lære, ha det kjempegøy, og bli kjent med nye mennesker. På fredag dekorerte vi t-skjorter og bestemte lagnavn. Vi var Midnight Oil, fra et vers i Bibelen (åh, et band også). Vi hadde navn fra Snehvit Og De Syv Dverger (jeg var selvsagt Grumpy). I tillegg hadde vi navneskilt hvor det stod hello, my name is MO (Midnight Oil), (Moe's er en restaurant), (vet ikke helt hvordan vi kom frem til å blande disse tre, men det ble nå en god blanding). På lørdagen var det masse forskjellige aktiviteter, og de forskjellige lagene hadde vært fantastisk kreative med sine lag. Noen av aktivitetene var å svare på spørsmål fra Bibelen, ha en fot i en kjøleboks med iskaldt vann i fire minutter, løpe slalåm mellom kjegler bundet fast i hverandre, bowling med frisbee, og mange fler. Utrolig morsomt. På kveldene gikk vi i kirken og sang og hadde det hyggelig. En absolutt helt utrolig helg som jeg har lyst til å oppleve igjen!

På denne aktiviteten skulle vi løfte hverandre over et tau uten å komme nær tauet.

Bilde av laget vårt. Vi var seks jenter fra softballaget og collegelederen. Fin gjeng.

Så til overskriften... hehe. I dag skulle vi spille treningskamp mot Varsity-laget, før de to siste kampene for JV-sesongen i morgen og på onsdag. Under oppvarmingen sto jeg i outfielden og skulle ta imot en ball som coach slo ganske høyt. Jeg løp mot den, og trodde jeg skulle ta den imot underarm, men jeg løpt visst litt for langt, så jeg fikk ballen rett i fjeset i stedet for. Coach kom og så på det, ba meg om å sette meg ned på benken, og så kom en treningsdude og klemte på hodeskallen min og ga meg is. Oppmuntrende sa han you know you're supposed to catch it, right?, og jeg sa like sarkastisk tilbake yeeah...I'm new. Så ble jeg sittende å se på kampen i stedet for å spille. Sånn kan det gikk.

Noe liknende dette så det ut:















Nå ser jeg omtrent slik ut:


















Litt hodeskallepine, men det går nok over. Jeg har i hvert fall en fin Svampebob-kul i pannen.

God natt!

2 kommentarer:

  1. Ohai, there!
    Det er hyggelig å høre at det er liv igjen på andre siden også! Det alltid morsomt å lese bloggen din og selv om det ikke alltid kommer nye innlegg så ofte, er det alltid noe nytt og morsomt å lese, skrevet på din egen, morsomme og karakteristiske måte.
    Hvis ingen tar livet av deg i mellomtiden, gleder jeg meg til nye teltturer til sommeren.
    Kos deg videre!

    SvarSlett
  2. Haha! Tusen takk, Truls, så hyggelig å høre! Jeg gleder meg til teltturer til sommeren jeg og =D

    SvarSlett